tisdag 11 januari 2011

Vattengympa

Innan vi börjar med vattengympan vill jag bara visa vad som låg på min väl upptrampade och fina gångväg från bussen i eftermiddags:

Snöhög, tre meter, en halv meter lössnö runt om.


Okej, då kör vi. Det var alltså dags för vår premiär av vattengympa idag, eller djupvattensträning som det heter på fackspråk. Tror jag använder fackspråket i fortsättningen. Nå, det hela skulle gå av stapeln klockan 19.00, vi våra puckon var där 18.30. Naturligtvis så uppstod det något form av intermezzo, vi hörde spridda rykten om ambulanser och bastusvimmningar. 19.20 hade ingen djupvattensträning kommit igång. Jag har som ni vet ett tålamod av guld, utom då jag väntar på något, då har jag ett tålamod av damm.

Jag gick upp och ned i vattnet, gick in och ut i omklädningsrummet, tittade demonstrativt där min klocka brukar sitta och suckade djupt.

De andra tanterna verkade dock ta det med ro. Okej, tanter var väl att ta i, kvinnor då. Jag var iaf den enda sonen av Adam så att säga.

Tillslut kom då djupvattensträningen igång. Jobbigt och svettigt men framförallt kul! Det blir stående inslag detta varje tisdag!

---

Jag hör från många håll att det är viktigt med bilder i en blogg. Känns lite ofint att ta med kameran på simhallen så ni får inga bilder därifrån. Däremot kan jag bjuda på en bild föreställande mig själv i en grå tröja. Håll till godo.




Samt en bild på mitt rekordskägg.



Nu min själ, är det nog sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar