torsdag 13 januari 2011

That wednesday totaly looks like monday.

Ja, jag tog mig hem från jobbet igår också, även om det var med en hårsmån. En bilolycka inträffade just efter att min buss passerat Kåddis-korsningen och det blev timslånga köer. Well, väl hemma så blandade jag två sallader som vi serverade med falukorv och potatismos - kungamat!
Salladerna. Ser inte alls så gott ut här, såg mycket godare ut i verkligheten. Måste hitta igen en viss sladd så jag kan ta bilder med en riktig kamera.
Nå, efter maten bar det iväg till simhallen, tredje dagen i rad. Jo jag vet att vi är sjuka i huvet, men vi gillar verkligen att bada. Vi simmade några längder, dök efter en livräddningsdocka samt körde ett gäng moves vi lärt oss på vattengympan (förlåt, djupvattensträningen). Jag hoppade även från höga trampolinen, jag kan jag.

När vi var bastade, duschade och påklädda styrde vi bilen med öppen baklucka till Effe och Mia för kaffe och tv. Vi såg det där nya matprogramet Sveriges mästerkock, kan nog bli en succé! Per Morberg är en både trevlig och motbjudande karl på samma gång. Jag har minsann druckit öl med honom på legendariska Mucky Duck för länge länge sedan. Vår favorit blev 18-åriga Jennie Benjaminsson, läs hennes matblogg här.

Tog ett kort på Effe och Mia, men det blev så mörkt/gryningt/dåligt så jag slänger upp en bild från i sommras istället, hårda rackare båda två!

Hur som helst så avslutade vi kvällen med ICA kvantum - världens bästa affär, innan vi återvände hem, matade och klappade katterna samt somnade.

Meeen vänta lite nu. Var det inte exakt samma sak vi gjorde i måndags? Var det måndag igår? Är det tisdag idag? Den enda jag vet är att vi visar upp lätt brist på fantasi.

---

Lyckades fixa bakluckan med lika delar 5-56, en kniv, en skruvmejsel och våldsamt raseri. Känner mig som en riktig mekaniker. Nu ska jag bara fixa allt det andra, får göra det när det blir lite varmare ute.

---

Jösses vilken stressig dag det varit hittils. Har i princip gjort tre saker samtidigt sedan klockan åtta imorse, nu välbehövlig lunchpaus. Men det är 1000 saker kvar på att-göra-listan. Ska inte klaga, vore detta för ett år sedan så skulle jag städa reningsverket om en timme. Whoho, livet leker igen! Men det vore ju jättetrevligt om skrivaren kunde börja fungera och tidsskrifterna slutade bråka så förbaskat.

---

Åh, är lite sugen på fest/utgång! Inte att dricka, men bara att vara på ett festligt ställe ett tag, någon som vet av något kul på fredag?
Typ något sånt här hade jag tänkt mig. Utan SS-soldater dock.

---

Ni kanske funderar på vad jag har på mig idag. Exakt samma som igår, tråkigt men sant. Naturligtvis har jag en annan t-shirt, sockar och underkläder. Plain svart t-shirt, pierre robert-kallingar och fula sockar (jag har snygga sockar, men idag var det så kallt ute att jag tog ett par lite tjockare (men fulare)). Och ja, jag utgår från att ni vill veta vart jag köpt min tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar