onsdag 12 januari 2011

Tillbaka till vardagen

Ja så då var skolan igång igen. Roligt! Det har varit liiiite tråkigt att sitta här alldeles alena med min att göra-lista. Nu är det full fart igen, både lärare och elever kommer med kluriga frågor och jag får (hmpf) brilljera med mina fantastiska kunskaper.

Min kollega är sjuk så jag fattade själv beslutet att julen var slut och städade bort allt juligt, kalla mig Grinchen. Vidare så hittade jag i gömmorna en inplastad Fight Club, bara att lägga in i systemet, och börja läsa. Eftersom boken alltid är bättre än filmen så måste boken vara helt ohyggligt lysande. Har efter uppdrag plockat ihop femtio klassiker på svenska och ett tjugotal bra böcker på engelska. Väldigt sällan en lärare efterfrågar just bra böcker, brukar mera vara elevers önskemål. Sedan så har jag mailat hit och dit, och fått svar på ett ohyggligt viktigt mail exakt en dag för sent, fördömt!

Fight Club, komplett med ett blodigt bandage, sånt gillas!
Nu ska jag vattna blommor, ställa upp en trave böcker samt ge mig ut på expedition bland hyllorna för att finna Phillip Pullmans Den tatuerade fjärilen, jag ska ha tio exemplar inne, men hittar bara åtta. Omväxlande och roligt jobb är precis vad jag har. Ni kanske vet att jag innan detta jobb slavade som städare i tio år, det var kanske ett omväxlande, men verkligen inte roligt jobb. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag är där jag är.

Har nyss käkat lunch, och ni som följde min förra blogg minns säkert min älskade serie Dagens lunch, idag blev det fiskgratäng med ris och morötter tillagade av kökets mästare Bettina.

Idag kör jag med button-down, tyvärr inte Ben Sherman.
Som ni ser är jag aningen orakad, katastrof. Missade min rak-rutin en dag, sen spårade det ut.

Hey! 49:e största bloggen i Umeå! Jojo där ser man. Dock bör man komma ihåg att flera bloggar som är ofantligt mycket större än min inte är med på listan. Tyvärr.

---

Hittade av en slump en väldigt trevlig blogg som heter Sno stilen, av en händelse så är Woody från This is England med, vill sno!

1 kommentar:

  1. Kul att höra, tack som fan! Du är hjärtligt välkommen att titta in på facebook och lämna stöldförslag; http://www.facebook.com/pages/SnoStilen/136742209690869

    Ha det fint!
    /Thea, SnoStilen.se

    SvaraRadera