onsdag 12 januari 2011

Ursäkta vad är klockan? (eller vad jag har, inte har men vill ha)

Under mina ungdomsår ogillade jag verkligen armbandsur. Tyckte dom satt för hårt åt, var fula, gick sönder och fastnade i tröjor, hundar och träd. När jag fick min första mobil behövdes plötsligt inte armbandsuret längre, tiden hade jag på mobilen!

Åren de gick, ja det gick rent av tretton hela år innan det helt oväntat slog mig att det faktiskt vore attans så snyggt med ett armbandsur. Jag har ju tur som en tok så detta uppvaknande skedde strax innan jul. Snabbt ut på tradera och leta leta leta skriva önskelista. En vecka senare kom tomten med denna utsökta pjäs.



En Sinobi i svart metall, hur jäkla snygg som helst. Tackar syster H och styvmamma A!

Sen att den drar sig femton minuter om dagen var kanske inte någon större hit, som tur är har jag alltid min pålitliga mobil.

(På tal om mobilen så kan den utan problem stava ord som satan, helvete och skit, men inte attans, rackarns eller järnspikar. Måste skicka den på uppfostringskurs.)

Men som vanligt vill man ha mer och mer.

Bulova Marine Star Chronograph Black Dial, 3875 sek. Mycket snygg till ett överkomligt pris.

Mont Blanc Profile XL Chronograph Steel Black Dial, 17975 sek. Åh så stilren. Får bli när jag blir lite rikare.
TAG Heuer Link Chronograph Silver Dial, 26475 sek. Stål, silver och safir i elegant blandning. Får bli ännu rikare.
Omega De Ville Hour Vision Black dial, 45275 pix. Kronan på verket, men nu är det nästan så dyrt att det känns dumt. 

 Okej, jag kommer aldrig att ha råd med dylika ur, men man får väl drömma?

När vi redan är inne på saker jag vill ha men inte har men vill ha så ser jag att Rolls-Royce försäljningen ökar. Min högsta dröm (i bil-världen) är att äga en Rolls-Royce Phantom. Okej, jag kan inte mycket om bilar, men en bil med inbyggd paraplyhållare i dörren, hallå? Måste ha! Själv har jag en VW Passat med en baklucka som inte går att stänga och ett trasigt framljus, samt ett bakljus man måste bonka till då och då för att det ska funka. Just det, extraljusen pekar rakt upp i luften också. Damn it!

Rolls Royce Phantom

Paraplyuttaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar