tisdag 11 januari 2011

En helt vanlig måndag.

Vissa dagar är bara så vanliga att det känns ovanligt. Eller nått, försökte vara lite djup där men tror jag misslyckades. Fördömt. Efter en väldigt vanlig middag var det dags för simhall för oss igen.

(När jag skriver Vi eller Oss menar jag nästan jämt jag och Bettina.)

Eftersom vi flyttade pianon halva gårdagen, och har vattengympa imorgon så plaskade vi bara runt, trampade vatten och tävlingsdök. Ursäkta? Vad jag sa? Vattengympa! Jepp det stämmer, imorgon blir det världspremiär för oss i vattengympningens förlovade värld. Känns väldigt spännande, även om jag bävar inför eventuell drunkning.

Ok, att fara på simhallen kanske inte var så där supervanligt, eller jo det var det. Men det vi gjorde sedan var ehuru väldigt jäkligt vanligt, kan ni gissa vad?

Jepp, helt rätt. Vi hälsade på Mia och Effe. Drack kaffe, åt en apelsin och såg på tv.

Första läckerbiten vi fick av farbror tv var vem vet mest? Jag visste mest. Efter det följde halv åtta hos mig, kanon-tv, även om det är Helge Skoog som gör hela programmet.

Men nu blev det premiär! En helt ni serie i samma andra som Ullared och färjan, nämligen konferensresan. Än en gång briljant tv. Lärde mig tre saker:
1. Tror man att man kan få ut något av en konferensresa tror man fel.
2. Tror man på utomjordingar är man knäpp.
3. Jag vill aldrig någonsin deltaga på en konferens, verkar vara helvetets innersta krets.

Även blondinbella var där, oj så jag inte vill vara med i spotlife, ock oj så aggressiv jag blir mot ungdomar. Nä, ordning nu. Har följt blondinbellas blogg i några veckor nu och förstår inte grejen. Hon fikar, hon fotas, hon powerwalkar. Jaha, tråkigt! Ok, min blogg kanske också är tråkig, men jag har 20 besökare om dagen, hon har 20 besökare i minuten (100% påhittat statistik). Hur kan något så tråkigt vara så intressant? Då är t.ex Fokis blogg hundra gånger bättre.

Men visst, jag är avundsjuk.

Innan hemfärd blev det shopping på både Konsum och Ica, vuxenpoäng.


Bettina hittade köttbullskorv, en vidrig svensk variant på mortadella?


För att få till den sista vanligheten diskade jag och städade köket innan jag drog en lina kokain.

Nej det gjorde jag inte, skulle bara kolla så du var med.

Men diskade och städade köket gjorde jag faktiskt.

Imorgon ska jag ha en tröja jag gjort själv.

Olé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar