söndag 9 januari 2011

Helgen än så länge

Fredag.

Blev ingen simning som jag sa, utan en lång och skön tupplur när jag kom hem. Efter den var det bara att packa ihop våra saker och besöka Effe och Mia (tidigare kända som E och M), fredagskäk var planerat.

I somras besökte vi våra goda vänner Josefin och Martin i Arjeplog, mycket trevligt. Hur som helst så hade dom en raclette som vi lagade mat i. Grymt gott, och senare på sommaren lyckades vi få tag på en egen (30 pix!) och nu skulle den invigas.

Racletten in action.


Mia dukar.

Alla får varsin liten spade/stekpanna. På den lägger man valfri mat, tex fläskfilé, lök, paprika mm. Sedan steker man sin mat uppe på racletten. När man är nöjd fyller man på med grädde, soja eller Chilisås, strör på lite ost och gratinerar hela härligheten inne i själva apparaten. Serveras med ris. Fantastisk uppfinning och maten var god. Just det, Fredrik var som vanligt där också, samt Mias lillasyster och dennes kompis. Och My.

Efter maten var det dags för premiär av Let's dance. Effe bjöd på en whisky och plötsligt var klockan ett och flaskan tom. Efter en vinglig väg hem dråsade vi i säng, Bettina fräsch och nykter, jag riktigt illamående.

Lördag.

Helt otroligt vaknade jag inte bakfull, hurra! Morgonen ägnades åt skidtittande. Jäkla norrmän till att plötsligt bli så bra. Eftersom vi inte simmade i fredags så åkte vi till simhallen.

En simhall som tydligen fyllde 40 år idag så det var smockat med folk. Vi kom dock åt att simma våra längder och trampa vårt vatten. Bokade in vattengympa pass på tisdag, ska bli väldigt spännande att prova på.

Nåväl, efter detta åkte vi hem. Sov. Åt korv och potatismos. Sov. Åkte hem till Effe och Mia (surprise surprise). Naturligtvis var Fredrik också där. Vi käkade kex och ost och såg filmen Devil. Riktigt oväntat bra! Kan bli årets skräckfilm.

Nu är vi hemma igen, Bettina sover och jag bloggar. Imorgon ska jag hjälpa syster och svåger att flytta. Igen. Kul att dom kommer att bo på rätt sida av älven nu.


Höll på att få med mig katten Siri hem från Effe och Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar