måndag 10 januari 2011

Helgen - The end

Så var söndagen kommen och flyttning stod på schemat. Familjen Skryt skulle flytta från fel sida av älven till våra trakter, här ska grillas med släkten! Familjen Skryt är inte alls speciellt skrytsamma, utan en väldigt trevlig och artig familj på fem personer. Anledningen till att dom kallas familjen Skryt är att deras blogg heter så, en blogg jag inte kan länka till ty den är hemlig.

Hur som helst så åkte jag och Bettina dit och mötte upp med Svens pappa R och hans fru Y. Vi bar och vi svor och vi slet.

Svens pappa R har en egen lastbil med sitt namn på. Praktiskt vid flytt.

Obligatoriskt Frassesbesök. Pom, Sara, Jag, Bettina, Y och R.

Ute föll snön blöt och tung.

Klassiskt familjen Skryt lösning. Får inte möblerna plats i trappen sågar de sönder dem.
Tyvärr han vi bara med ett flyttlass då lastbilens lastlucka gick sönder, och det sista vi gjorde var att på fyra man lyfta med ett piano från en meters höjd. Det känns i kroppen idag. Vi kallade det för en dag och lovade att återses på lördag för att slutföra flytten.

Well, hem igen och skotta parkeringen, det är tametusan inte klokt hur mycket det snöat. Föredrar nästan -25 framför -1 och snöstorm. En sväng på affärn för lite handligt sedan en lång och skön tupplur.

Söndagsmiddag, pastrami, vindelnrökt skinka, avokadosallad och baby bel.
Upptäckte att det snöat även på balkongen och skyffeln åkte fram igen.
Snö.

Mer snö.
Mindre snö.

Wilma undrar vad i helvete husse sysslar med.

Pust. Notera gärna min Sunnydale-tröja, buffy ftw!
Blev tillslut klar med skottningen. Om veckan hade varit lysande i vintersportsammanhang så blev helgen usel. Fruktansvärt surt att Johaug och Northug spurtade upp sig och blev tvåor. Vi slog inte Norge, det är en förlust som svider. Då var det väldigt kul att Helena Ekholm slog till och vann, imponerade slutkläm. Tidningarna skriver att det var en spurtseger, men Helena klev bara ut och åkte ifrån, det mina vänner är inte en spurtseger, det är en klar seger!

Millwall åkte på stordäng mot Birmingham, men det kanske jag redan har berättat? Nå, helgen var slut och efter lite om och men lyckades jag somna i någorlunda vettig tid. Ny vecka, nya tag.

---

Gjorde en liten fuling och länkade till vg.no, blir kul att se om jag får några norska besökare. Isåfall, hei hei på er, i langrann-vm slår vi er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar