tisdag 11 januari 2011

Glasögonprovning

För två, eller var det tre år sedan tvungen att skaffa glasögon. Jag såg ingenting, vare sig på avstånd eller nära, dessutom såg jag dubbelt. Ett litet trauma som dock fungerade bra, glasögonen blev snart till en del av mig. När jag skulle bestämma bågar valde jag helt enkelt de mest neutrala jag kunde hitta, men följden att jag fick en kristdemokrat/dansbands/sverigedemokrat-look. Tjusigt, men ack så tråkigt, hög tid att prova något mer vågat.
Hägglund, Deutgen, Åkesson
http://www.eyetry.se/ kan man ladda upp en bild på sig själv och prova olika bågar. Tyvärr är det bara svindyra märkesbågar som finns, men man kan få en hint om vilken stil man vill ha. Provade ett gäng, här är resultatet:






Ni är varmt välkomna att rösta.

4 kommentarer:

  1. 1:an eller 3:an, helt klart!!! Mest ettan faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Nä, tvåan eller fyran tycker jag.

    /Natassia

    SvaraRadera
  3. 4:an :) Men det var en liite nördig bild så ev kan nån pilotvariant passa i verkligheten, nu blir jag mest fnissig..hehe.

    SvaraRadera
  4. Jahapp, klent med röster men det pekar alltså mot nummer fyra. Jag vet inte, var inte dom lite tråkiga? Själv tycker jag att fyran är stenhård.

    SvaraRadera