fredag 21 januari 2011

Nämen så att jag ska visst till Italien..

Satt och drack kaffe på jobbet och la in lite nya tidsskrifter igår när det plötsligt ringde. Ska försöka återge samtalet:

- Uhm, Isac?
- Hej är det Isac Lindberg?
- Jepp
- Ja hej, det var ***** från tidningen four-four-two, du prenumererar väl på den?
- Jodå, det stämmer.
- Har du tid någon minut eller är du upptagen?
- Nejdå, visst har jag tid. (Jahapp, tänkte jag, nu ska man bli erbjuden förlängning med mera)
- Du var ju med i en tävling om en fotbollsresa till Italien i julas?
- Öh, jo det kanske jag var...
- Nu är det så att du är den lyckliga vinnaren, du och en kompis får åka till Milano för att se Milan möta Parma den trettonde februari.
- VA!?!?!?!?

Ja det är helt sant. Jag ska se Zlatan om tre veckor. Helt jävla otroligt! Kan sådant hända!? Två hotellnätter i Milano, oj vad jag ska se mycket. Och dricka öl. Och äta pasta. Och blogga, naturligtvis!

Till på köpet fyller jag år idag. Kan livet vara bättre? Nä, skulle inte tro det!

6 kommentarer:

  1. Haha, fan vad coolt! Grattis!

    /N

    SvaraRadera
  2. Grymt grattis i dubbel bemärkelse!

    SvaraRadera
  3. Visst har vi alltid sagt att om vi vinner en sportresa så ska vi bjuda med varandra?

    SvaraRadera
  4. Den röde -> Enröjb? Tar med Effe, tänkte lära honom sport :) Och så kan vi samåka till Stockholm.

    SvaraRadera
  5. Von Münschaussen i allra högsta grad här. Kom på att jag ändå inte kan, LG-Hockey games är ju i stockholm den helgen, ni råkar inte befinna er i el stockholmo någon extra kväll?

    SvaraRadera
  6. Nae, åker från Arland 06:40 på fredag, kommer tillbaka 19:15.

    Tack för grattisarna alla!

    SvaraRadera