torsdag 20 januari 2011

Fest i dagarna fyra.

Jahapp, då var det dags att fylla år igen, imorgon smäller det till och jag är helt plötsligt 31. Det går fruktansvärt fort ibland, känns som igår jag var 25. Försöker minnas tillbaka på mina födelsedagar och minns när jag fyllde åtta (fick ett hockeyspel), när jag fyllde 17 (riktig sugig ålder), när jag fyllde 18 (bjöd på semlor). Förra året fyllde jag som ni kan räkna ut 30, och det firades med ett överdådigt partaj för hela släkten i en hyrd lokal. I år blir det inte lika överdådigt, men väl fler tillfällen för fest.

Ikväll ska vi på våran varannanveckliga familjemiddag med mamma och styvpappa samt syster, svåger och tre brorssöner. Antar att vi ska fira mig litegrann då. I morgon blir det en (nykter!) fest med våra goda vänner Effe och Mia samt Fredrik (fjej). Vi ska käka nanting så god mat och se på tv, det är livet det. På lördag ska vi åter träffa min mamma och styvpappa hemma hos dom. Jag har beställt blodigt kött med bearnasiesås, glass och hjortron. Herreminje så gott.

Så på söndagen kommer Bettinas släkt hem till oss och äter smörgåstårta och ser på skidskytte. Om ni trodde det var över där så kan jag lugna er, det är del av familjen kvar, men den delen är inte riktigt spikad än. Men tårta blir det. Kan lova rapport från samtliga fester.

Eftersom jag är en sådan fantastisk snubbe (eller är det för att jag har en så stor och fantastisk släkt och en fästmö som älskar att köpa presenter?) så får jag alltid överdådiga presenter. Standardkommentaren från mig brukar vara ni är ju inte kloka...

Så här är jag inte klädd idag, men jag skulle mycket väl kunna vara det. Fred Perry och GOSWEGO t-shirt.
OMG OMG OMG!!!! Kom idag, märka -> Plasta -> LÄSA!

Gjorde ett test på expressen och det visar sig att jag kommer att bli 78.7 år, alltså 47 födelsedagar kvar att fira. Känns tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar