söndag 16 januari 2011

Kylslagen lördag och början på söndag

Vaknade knappt utvilad på lördagsmorgonen vid 09:15-snåret, drog på mig kläderna och masade mig ut till en väntande svåger S och en dag av arbete. Vi skulle rensa ut hans och min systers förråd och köra allt skräp till återvinningscentralen. Inga problem om det inte var så förbaskat kallt! Det var -25 hela dagen och jag frös in i märgen, och hur jag än försökte så kom jag aldrig upp i sånt tempo att man arbetade sig varm.

Räddningen kom dock från svåger S's mamma C. Vi droppade av en bord hos henne, och hon hade gjorde hemgjord ärtsoppa med fläsklägg. Varm soppa när man fryser är bland det bästa som finns. Värmen sprider sig som en löpeld genom kroppen, tack så mycket.

Sedan lastade vi ett lass till med grejjer som skulle till deras nya hus sen åkte jag hem och såg inte på vintersport, däremot somnade jag och vaknade inte till förrän efter middag. Var inte i ordning dvs. Sen så blev det Effe och Mia, fångarna på fortet, hem, blogga, sova.

Sen så blev det söndag.

Uppe med tuppen redan klockan nio, på med kaffehurran och ned i tvättstugan för att toktvätta. Sedan lite lugn och ro med kaffet innan jag drog igång nästa projekt - städa ut julen. Steg ett gick ut på att samla ihop allt julpynt och lägga det på ett bord. Steg två går ut på att fota den enorma mängd julpynt vi tydligen har och sedan blogga om det. Steg tre vill jag inte tänka på i detta läge.
Hur är det möjligt att ha så här mycket julpynt?
Mitt favoritpynt som jag valt själv. En fågel vid namn Absalom, en riktig fining.
Dagen kommer att fortsätta med mer tvätt, vintersport, steg tre samt ett biografbesök, håll i hatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar