tisdag 18 januari 2011

Vad är väl en bal på slottet? Isac hissar och dissar.

Tja, dötrist? Njae, syftar här på idrottsgalan som gick av stapeln igår. Såg den inte, har inte sett någon idrottsgala på flera år, varför? Jag förstår inte vilka galan är till för. Idrottarna? Jag har alltid tyckt att de ser besvärade ut och vill helst inte komma, hur många segrare var på plats igår? De sportintresserade? Att se Anna Haag i långklänning vid ett bord är som att se en romantisk komedi med Chuck Norris, rätt man på fel plats. Vanligt fölk? Äh, de bryr sig inte. Men det verkar som om galan igår blev en succé, får väl se den på svtplay eller nått. Kul att galan även uppmärksammas i Norge, när skrev svenska tidningar sist om någon norskt tv-program?

Vi går väl genom vinnarna.
Jerringpriset: Therese Alshammar, simning.
Högst oväntat, men svenska folket är inte att lita på. Hoppas tacosen smakar!Årets nykomling: Angelica Bengtsson, stavhopp.
Tja, jo, varför inte?Årets ledare: Joakim Abrahamsson och Magnus Ingesson, längdskidor.
Helt klart värdiga vinnare, de har gjort våra skidåkare till vinnare.
Årets kvinnliga idrottare: Charlotte Kalla, längdskidor.
Låt detta nu bli en boost för att spöa Björgen, helt rätt vinnare.
Årets idrottare med funktionshinder: Anders Olsson, simning.
Hey, kul att det inte var en färgblind bowlare som vann, eller vad det nu var förra året.
Årets prestation: Björn Ferry, skidskytte.
Helt klart rätt, att vinna OS-guld efter att ha brutit nyckelbenet samt fått svininfluensa är stort. Grattis till tillökningen!
Årets manlige idrottare: Marcus Hellner, längskidor.
Jepp, i konkurrens med Zlatan är Hellner störst bland männen.
Årets lag: Stafettlandslaget, längdskidor.
Egentligen skulle jag vilja säga att längdskidlandslaget som helhet skulle ha årets lag, bromsningen i dubbeljakten är det finaste jag sett sen jag konfirmerade mig.

I skuggan är idrottsgalan är ägde Grammisgalan rum, kan inte säga att jag bryr mig. Ett helt gäng vinnare, här är några utvalda.

Årets kvinnliga artist: Robyn.
Well, vem skulle annars ha vunnit?
Årets manliga artist: Håkan Hellström.
Men Håkan Hellström.. han är inte bra, kan ni förstå det?
Årets grupp: Johnossi.
Pretton.
Årets nykomling: Oskar Linnros.
Nu har jag hört pojken, inte alls imponerad.
Årets producent: RedOne.
Helt rätt!
Årets hårdrock: Watain.
Wait.. what..? Att inte Sabaton vann är ett slag i ansiktet på riktig musik, skandal!

Sen att en tondöv gammal gubbe som jag som inte ens kan ta ett ackord på en gitarr eller ens nynna bä-bä-vita-lamm ska sitta och ha åsikter om musik kan man ju ha delade åsiker om.

Dagens höjdare: Emil Jönssons och Anna Haags twittrande under galan.
Ulfbåge - Mannen, myten..

2 kommentarer:

  1. Vaffals?! Vad är det jag läser? Dikt och förbannad lögn! Mycket har du gjort men nån konfirmand har du aldrig varit!

    SvaraRadera
  2. Ja ok, en liten vit lögn. Det finaste jag hört sedan jag såg Karl-Bertil Jonssons jul första gången.

    SvaraRadera