lördag 29 januari 2011

TV4 har jäkligt mycket att bevisa.

Som ni vet så gillar jag och Bettina verkligen att se på vintersport. Det har allt! Spänning, dramatik, nationalkänslor och underbara karaktärer. Personligen så tycker jag att vintersport är bra mycket mer spännande än allsvenskan och elitserien, internationell fotboll ligger på samma nivå som vintersport. Typ.

En stor del av mitt intresse kommer från det helt fantastiska programmet vinterstudion. Andre Pops är en fenomenal programledare och alla reportrar, kommentatorer och experter är helt briljanta. Att få se alla sporter i magasinsform på samma kanal utan reklam är guld värt. Men säg den lycka som varar?

TV4, tv-världens svar på Aftonbladet kan inte låta saker vara utan måste ge sig in och förstöra. Vad ska dom in i skidskyttet att göra? Ingen vill ha dom där. Deras främsta personlighet, Patrick Ekwall skrev en krönika för några år sedan om hur meningslöst och löjligt skidskytte var, ska han ge sig ut i spåren nu och försöka hetsa Björndalen till uttalanden som aftonbladet kan trycka upp på löpsedlar sedan? Huvva!

Nå, jag skall ge dom en chans. Det kan faktiskt bli bra och alla förändringar behöver inte av någon naturlag vara till det sämre. Jag kommer hur som helst att sakna Christer och Kalle, vilket radarpar! Har TV4 någon som helst fingertoppskänsla så ska dom öppna plånboken och värva över gubbarna.

Älskade, saknade.

Dess-jävla-utom läser jag att TV4 har snott skid-vm 2013. Vad är ett VM utan Jacob "Bo A Orm" Hård, Blomqvist och Krönikören? Gunde Svan är ju en tv4profil så han lär väl bli nån form av programledare, men sen då? Peter Jidhe som springer runt och ser fånig ut? Jösses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar