onsdag 26 januari 2011

Öppet brev..

.. till dig kvinna i 40-årsåldern som var med sin dotter 13-15 på polisstationen igår vid 17-tiden.

Är man på en polissation den enda kvällen i veckan det är öppet och det är ca 40 minuter kvar av öppentiden samt att det sitter ett trettiotal personer och väntar på att söka pass gäller vissa förhållningsregler.

* Stå inte och piffa till frisyren på dig själv.
* Stå inte och piffa till din dotters frisyr.
* Kräv inte flertalet omtagningar av foto på dig själv.
* Kräv inte flertalet omtagningar av foto på din dotter.
* Stå inte och flamsa när ni ska skiva er namnteckning.
* Ha kortet redo för att betala, stå inte och gräv i portmonän i en halvminut.

Det tog en kvart för dessa människor att fixa ett pass. En kvart när det bara var 45 minuter kvar av öppentiden och det var gigantisk kö. Kan man vara mer ohyffsat och obrydd om andra människor? För mig tog det två minuter från att mitt nummer plingade fram tills dess jag var klar.

Jag lovade som sagt att inte gnälla och bråka i den här bloggen, men ibland kan man inte hålla sig.

3 kommentarer:

  1. Håller med. Och yay, gnäll!

    SvaraRadera
  2. Seriöst. I-landsproblem. Tänk om han bara hade en dag att besöka polishuset? Hon kanske jobbar kväll, för att inget annat jobb finns. Då ska man inte kritisera MÄNNISKAN, då är det systemet som bråkar.

    8)

    typ. Ändå blogg.

    SvaraRadera
  3. Jaja, klart det är ett i-landsproblem, hade jag svultit och varit jagad av hutukrigare hade jag gnällt över det.

    Om man jobbar kväll har man väl all tid i världen att besöka polisstationen under dagarna? Eller hur menar du?

    SvaraRadera