onsdag 4 maj 2011

The walking dead and the stareing living.

Ok, jag vet inte om den engelska översättningen av stirra är stare, men vafan, ni förstår.

Igår kväll/natt var det tv-serierace för mig och Bettina, vi skulle se den omhuldade zombieserien The walking dead. Vi hade tidigare sett två avsnitt, vilket visade sig vara första och sista delen, suck. Nåja, det var fyra avsnitt till att se.

The walking dead handlar om en grupp människor som slår sig fram i en värld det zombies tagit över. En blandning av 28 dagar senare och Pestens tid ungefär. Jag gillar sådana filmer/serier, handlingen spelar inte så stor roll så länge miljöerna görs rätt. När man ser The walking dead så tror man verkligen att mänskligheten har gått under, så snyggt gjort är det. Zombiesarna är väl relativt välgjorda, även om blodsplatter och liknande ibland är plågsamt datagjort.

Handlingen som som sagt inte spelar så stor roll är faktiskt riktigt bra och historien flyter fram snyggt, även om personerna själva ibland kan vara så ohyggligt sega. Bra skådespelare också, Bettina höll på att få frispel när Norman Reedus dök upp, jösses. Det var egentligen bara en sak jag störde mig på. Och den saken störde jag mig extremt mycket på.

En av skådespelerskorna heter Sarah Wayne Callies och hon spelar karaktären Lori Grimes. Hon har ett uttryck som hon visar upp i nästan hälften av sina scener. Extremt uppspärrade ögon, fladdrande näsborrar och hon skjuter fram hakan så det ser ut som hon har ett gigantiskt underbett. Det ser på ren svenska fan inte klokt ut. Efter ett tag så är det det enda man tänker på. Står två andra rollpersoner och snackar han man räkna med att hon står i bakgrunden och försöker se ut som en vansinnig zombie.

Jag har sökt efter bra bilder, men jag hittar inga bra, men tänk er det här 1000 ggr värre:


Trots att en väldigt bra serie som slutar väldigt abrupt, vi väntar med spänning på fortsättningen. (På samma sätt som jag väntar på fortsättningen av Sherlock och This is England)

Varsågod Bettina, den här är till dig:

1 kommentar:

  1. Jag såg de tre första avsnitten. men alltså, att titta på tv och följa en serien är stört omöjligt om man vill ha kul utomhus även.

    Hur som haver var serien ganska bra. Jag har för mig att tidningen skall vara bättre, den har/ska komma på svenska.

    Avsnitt 4 är producerat av Stakka bo. :D

    SvaraRadera