fredag 6 maj 2011

Onz onz onz

Dom bästa köpet är spontanköpen, sånt som man bara råkar på och sedan köper utan att tänka igenom saken alls. Här om dagen ramlade jag över ett slutsteg på tradera, jag slängde in ett bud och vann sedan. Så sitter jag på nålar och inväntar min lilla förstärkare.

Jag har visserligen väldigt bra ljud i bilen redan, basen mullrar på bara fint. Men allting jag bli bättre, och med min lilla 15" baslåda kan jag glida genom Vännäs som kung.

Förutom det högre ljudet ser jag även fram mot själva monteringen. Många får uppfattningen om att jag inte tycker om att skruva i saker och fippla med bilen. Sanningen är att jag tycker att det är riktigt kul, jag har bara inte nån jävla aning om hur man gör. Visste jag bara hur man gjorde skulle jag byta drivknutar och motionera bakbromsen själv. Men att dra ström- och ljudkablar har jag faktiskt ett litet hum om, även om jag fått ovärdelig hjälp och tips av den gode Anton. Men lite tur så kommer steget idag eller på måndag, och jag kan börja installera på måndagkväll.


Min långsiktiga plan.

I helgen är det fullt upp så ingen tid för sånt finns. Ikväll blir det, håll i er nu.. Effe och Mia! Vi ska ännu en gång käka mat från en raclette (tack ännu en gång Jozzah och Martin för introduktionen) samt kika på tv och ha det allmänt mysigt. På lördag går färden ut till Tavelsjö där vi ska räffsa löv och käka god mat. På söndag är det söndagsgrillning hos Bettinas föräldrar. Härlig helg eller hur?

På tisdag ska jag lasta bilen full med bibliotekarier och dra till Lycksele för badtun.. nä kurs var det ju. Kul ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar