torsdag 3 mars 2011

Två saker jag stört mig på idag (och klockan är bara halv nio)

Min bitterhet är ännu inte över, jag upprörs ständigt över småsaker, kan det vara det oväntade vackra vädret som tinat fram frusen ondska i min kropp? Eller är det bara så att det är rätt skönt att vara förbannad ibland? Hur som helst så läste jag tidningen i morse..

Först läste jag folkbladet, och där var det en intervju med Lykke Li. Nu hittar jag ingen länk så ni får läsa i papperstidningen. Hur som helst så bräker hon ur sig hur kan ogillar att vara kändis, och hur hon inte bryr sig alls om berömmelse och så vidare... JA MEN SLUTA GÖR DÅLIG MUSIK DÅ!!!! Skaffa ett vettigt jobb på posten eller vafan som helst, sluta att invadera min tidning och sluta släppa skivor som varenda pretto-recensent måste hylla till skyarna. Sluta att samarbeta med andra musiker, sluta sluta sluta!!! Hennes förra skiva lyssnade jag på, läs recensionen här.

Sen läste jag VK om ett studentspex som urartade i sexuell förnedring osv. Jag har varit student i herrans massa år. Tyckte väl att det var rätt så kul att gå på universitetet, lärarna var duktiga och jag lyckades faktiskt lära mig ett och annat. Däremot så hatade jag studentlivet. Alla föreningar, nationer, klubbar, OVERALLER och liknande ger mig fortfarande the creeps.

Speciellt är det två saker jag hatar:
1. SPEX. Alltså, spex.. jag hatar spexighet. Och det är alltid lite så där bonnigt roligt och snuskigt. Är det inte sveriges akademiska elit som finns på universtiteten? Dom uppför sig som ett gäng fulla bonnraggare från Blattnicksele, sen att det är tradition gör fan saken ännu värre, väx upp!
2. Sittningar. Sittning? Sittning? Vad fan är en sittning? JO DET ÄR EN FEST DÄR MAN ÄTER MAT! Kalla det då för middagsfest eller vad fan som helst. Jag blir så upprörd att jag snart går i bitar.

---

Ok, luuuung och fin nu. Jag är jättenöjd med mitt liv, har ett fantastiskt jobb som jag trivs med, bra vänner, trevlig familj, fina katter och en underbar flickvän. Jag är frisk och rask och bor i världens bästa land, i landets bästa stad. Luuugn och fin. Såja, nu blev det bättre.

---

Nu ska jag ringa runt till boxer och viasat mm, risken finns att detta urartar igen.

2 kommentarer:

  1. Jag älskade studentlivet med overaller, sittningar och annat kul. Tänk vad olika man kan se på det, och tur är väl det... :-)

    SvaraRadera
  2. Jepp, ingenting av det tilltalade mig, tyckte det var såååå barnsligt. Kan bero på att jag var lite äldre än mina klasskompisar eftersom jag harvade runt lite på folkhögskolor för att komma in :) Ah, en grej till. "Klasskompis" är väl ett utmärkt namn? Varför fåna till det och börja säga "kursare"?

    SvaraRadera