måndag 28 februari 2011

JA MEN OKEJ DÅ!

Det har varit en tung helg för svenska skidfantaster som mig. Kalla blev fyra och var aldrig direkt i närheten. Gubbarna var bortvallade, och jag hade lugnt accepterat att det inte skulle bli någon pallplats. Då gör Hellner ett tokryck och ligger några korta sekunder etta. Jag och Bettina flög upp framför tv'n så det yrde frukost över hela vardagrummet och katterna flydde i panik. Men inte hjälpte det, Norrthug tog lekande lätt hem segern och två ryssar trängde sig in som tvåa och trea. Vem blev fyra? Minns inte, men Hellner blev femma. Eftersom jag inte litar en sekund på ryssland då lär vi väl få ett retroatkivt brons till sommarn.


Åh du din..

Björgen och Norrthug blev alltså helgens vinnare. Norge har tagit tre av fyra guld. Nattsvart. Men.

Jag kan inte vara galen och full av hat, dom är ju trots allt så jäkla sympatiska de där norrmännen. Jävlar också.

Efter loppet igår så brast det totalt för Petter Norrthug, han låg och tokfläna i snön, sånt måste ju uppskattas, även av en norgefob som jag. Det finns ett klipp så händelsen, men jag lyckas inte få in det i bloggen, så vi får klicka här.

10 kilometer klassiskt för damer idag. Läääär ju bli guld för Björgen igen. Suck.

Norge: 3 guld, 1 silver, 2 brons.
Sverige: 1 guld, 0 silver, 1 brons.

(en dag ska jag lära mig stava till Northug)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar