torsdag 6 januari 2011

Slö röd dag.

Usch, ligger fortfarande kvar i sängen, högst slarvigt.

Ja, igår så var det som sagt käk hemma hos syster S, mamma A hade som vanligt överträffat sig själv.
Svågern fyllde år och blev så här glad över sin nya Super Mario-nyckelring.

Såklart var det efterrätt, gudomligt god.
 Well, sedan styrde vi kosan hem till goda vännerna E och M. E skulle ut och rulla hatt men jag, B, M och lilla M såg på tv och drack kaffe.
På minuten.
Sen skulle B jobba och jag återvände hem till högkvarteret för de två sista avsnitten av den där tv-serien som nämndes i bloggen igår. Efter det blev det ett klassiskt youtuberace som varade fram till två-tiden.

Såg andra halvlek av JVM-finalen men den kändes inte så spännande att se tredjeperioden när Kanada ledde med 3-0. Damn it! Missade ryssarnas galna vändning och förnedringen av Kanada. Hyser fortfarande agg mot lönnlöven efter deras fruktansvärt osportsliga uppträdande för några år sedan. Pack!

Nå, somnade alldeles för sent men fick tack vare att det var tretton dagar sedan jul(?) vara ledig och sova ut. Sov till elva då herrarnas 36 km lopp i tour de ski började. Mycket spännande, skidåkning blir direkt roligare att se på när åkarna inte åker arton varv på en slinga, utan från en stad till en annan. Hellner skötte sig strålande, och varje lopp där han kommer före Norge räknas jag som seger. Till totalsegrare på touren trodde jag länge på Legkov, men den goda ryssen är sjuk, så tokigt då. Det blir nog Cologna som tar hem det här.

Efter herrloppet somnade vi om, Vaknade lagom till damloppet men tyävrr somnade vi redan i starten. Drömde märkliga drömmar om Jakob Hård och Anders Blomqvists synthfläta innan jag vakande kallsvettig och desorienterad. Kalla gjorde ett fint lopp, men ajaj så nesligt att missa bonussekunderna,

Som sagt är jag opåklädd och det är snart kväll, slarvigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar