måndag 3 januari 2011

En sväng på köpingen samt lite skidåkning.

För kanske 60 år sedan så tog en man på sig sin hatt och begav sig ned till Vännäs centrum, även kallad köpingen. Han skulle göra ett ärende på banken under sin lunchpaus. Det var vinter och kallt så han tog sina fodrade kängor. På vägen nynnade han på den senaste jazzbiten och lyfte på hatten när han mötte andra. Väl på banken blev det lite stök men ärendet kunde redas ut och mannen gick tillbaka till sitt arbere.

Jag har inga som helst belägg för att detta verkligen har hänt, men jag beslöt mig för att idag göra om samma bragd. Dock lyfte jag inte på hatten då jag inte är riktigt hemma på hatt-etikett. Jag tog dock av den på banken. Jag nynnande inte heller på jazz, utan lyssnade på Dropkick Murphys. Men hade celtic-punk funnits för 60 år sedan tror jag att mannen i stycken innan skulle ha föredragit det.

Sjukt dålig kvalitet, har inte heller kommit på något bra sätt att fota mig själv.
Även för mig blev det lite stök, är dom inte vana med pengar på banken?

---

Första dagen på jobbet, och direkt krångel. Skulle vattna blommor med det slutade med en mindre (större) översvämning. Fick låna en våtsug av städet för att rädda sitationen. Sedan fortsatte krånglet i oförminskad styrka. Fast det är klart, årets första måndag måste så klart vara måndagarnas måndag.

---

Dagens skadeglädje: Fick du fikon Northug? Starkt av Hellner att ta in så mycket, får man sia? Jag tror Hellner kommer att bli topp 2 när hela spektaklet är över.

2 kommentarer:

  1. Mycket lovande - Isacs värld! Ser framemot mycket spännande läsning under 2011!
    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas jag kan uppfylla dina förväntningar J!

    SvaraRadera