måndag 3 januari 2011

Nu är vi igång.

Varmt välkomna till mitt nyårslöfte Isacs värld! Jag startade 2008 bloggen wisetyckertill. Den var i början en renodlad musikblogg där jag skällde ut främst lokala upphaussade orkestrar. Snabbt utökades den till att handla om mig och mitt liv i stort. Wisetyckertill var aldrig någon större succé, ett tag i början klättrade den upp på några topplistor, men det var nästan enbart pga var utstuderat fusk från min sida. Nåväl, bloggen levde på och jag uppdaterade regelbundet. Min läsarskara var liten, jag kände nog alla personligen, men den var trogen.

Men av någon anledning tappade jag intresset för bloggen. Jag vet inte varför men jag tyckte den var omogen, skrikig och gnällig. Även om jag försökte uttrycka mig normalt så såg det inte bra ut. Dessutom så var bloggens undertitel "funderingar vid en städvagn" inaktuell.

Men jag saknar att blogga, det var kul att skriva lite blandat om allt möjligt, och kul att veta att kanske finns det någon där ute som gillar det jag skriver. För att få tillbaka inspirationen gör jag en klassisk omstart, ny blogg, ny design och nytt fokus.

För att göra det hela mer intressant så blir Isacs värld mitt nyårslöfte i år! Bloggen ska skötas och uppdateras högst regelbundet. Inläggen ska hålla en viss klass, vara intressanta, underhållande eller skrämmande. Inget skrik och skrän, inget gnäll och gnöl. Välkomna till Isacs värld - lite mognare, lite bättre. 

3 kommentarer:

  1. Men lite gnäll?? Om norrmän kanske? ;) Men du, snälla ta bort lite grått, blir ju deprimerad.

    SvaraRadera
  2. Åh kul! Fast jag hoppas på lite gnäll i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Gnäll - nej. Skadeglädje - ja! Designen är inte ristad i sten, men jag tyckte det var rätt så tjusigt med grått...?

    SvaraRadera