tisdag 15 mars 2011

Tisdag

Ha! Att döpa ett inlägg till naket måste vara det smartaste jag gjort. 26 besökare från google bara igår. Har ni andra bra förslag på inläggsnamn?

Annars är det som vanligt. Lyssnar en hel del på Rise Against inför konserten på lördag. Ska bli hur kul som helst att fara till el Stockholmo, var ett tag sedan nu. Enda inplanerade förutom konserten är besök på supporterbutiken i gamla stan. Vet inte ens om den finns kvar.

Hämtade Effe, Mia och Fredrik på flyget igår, de hade varit och sett Devin Townsend i helgen. De hade minsann sett både Anna Book och ena brodern Rongedal. Jag brukar vara dålig på kändis-spotting, kanske för att jag inte känner igen någon?

När jag inte lyssnar på Rise Against har jag börjat lyssna mycket på NOFX så här på äldre dar. Fat Mike är underbart rolig och de har riktigt bra och genomtänkta texter. Om dom bara slutade vara så drogliberala så skulle dom bli ett nytt favoritband. Jag vill inte att isacs värld ska bli ett forum för mig att slänga ut musik jag gillar till folk som inte gillar samma musik som jag.

Men jag kan inte hålla mig. Klippet här under är från Conan O'Brien och det var första och sista gången han släpper in NOFX och Fat Mike i direktsändning. Som de flesta låtar så finns Franco Un-american i en mer rumsren version och en inte alls så rumsren. NOFX hade högtidligt lovat att köra den rumsrena versionen, men vid ca 02:00 så struntar Fat Mike i det. Han ser så ohyggligt spjuveraktig ut att det är en fröjd att se. Det sägs att anledningen till att han skrattar i slutet är att Conan får ett raseriutbrott utanför bild. Vet inte om det är sant, men det är så det sägs.

NEEEEJ! Man kunde inte bädda in hela videon, men här är ett litet klipp på bara "ful-texten"

2 kommentarer:

  1. Det kan inte ha varit den andre brodern Rongedal?

    SvaraRadera
  2. Neej, dom var helt säkra på att det var den ena.

    SvaraRadera