måndag 14 mars 2011

I trollens tecken

Det blev mycket troll i helgen. Först hittade jag en video med Finntroll som jag inte sett. Fantistisk video från en fantastiskt band som inte gjort speciellt fantastiska videor hittils. Men se och njut:

Får mig att tänka på min egna lilla hemmasnickrade Finntrollvideo, se och njut:



Jo jag vet att man inte kan rimma swine med grin, men ett välkänt Umeåband rimmade en gång creator med predator, så jag kallar det konstnärlig frihet.

Världens bästa Effe, Mia och Fredrik fylleköpte en Finntrolltröja åt mig på house of metal, tackarrrr!
Senare på helgen såg vi tillslut Trolljegeren som jag skrivit om tidigare... Här! Mia och Bettina tyckte den var rakt genom urusel, Effe och Fredrik var inte heller imponerade. Jag tyckte den var rätt så kul, och effekterna var snygga. Bra mycket bättre än annan skit som görs. Väldigt många plot-holes tyvärr. Om en person jobbar som trolljägare, varför springer han då runt i skogen och vrålar TROOOOLL när han stöter på ett?

---

På lördagen hälsade vi på hos mamma och styvpappa, fick världens godaste och blodigaste oxfilé, drack gott och såg melodifestivalen. Hyffsat rätt låt vann. På söndagen blev det vattenträning och flygande jakob, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar