tisdag 30 augusti 2011

Winston Churchills view of Adolf Hitler (samt en utflykt och ett djur)

Ja då var det dags för ett genererat blogginlägg igen. I rubriken ser ni ämnet. Inte ett lätt sådant.

Eftersom jag är anekdoternas mästare drar jag väl till med en sån:
Winston Churchill låg sent på kvällen i sin säng, drack en whiskey och rökte en cigarr när hans betjänt kom in med ett brådskande papper. Där stod det att läsa att Adolf Hitler tidigare den dagen tagit sitt liv. Churchill läste så intensivt att han inte märkte att han askat i sängen och sängkläderna tagit eld, varvid betjänten utropade "Sir, ni brinner!". Churchill släppte inte papperet med blicken utan sade lugnt "Men så släck mig då". Sanningshalten kan diskuteras.

Själv är jag hyffsat trött idag. Igår åkte jag och farsan ut till hembyn Vitvattnet för att ta med lite saker från ett förråd hem till honom. Kul att komma ut till byn igen, har inte varit där i år. Träffade även Farbror Robert med fru Eva och min kusin Stefan från Hökarängen. Märkligt att jag känner så mycket folk just där.

Hittade en tidskriftssamlare med mina gamla papper. Det var födelsebevis, dogtags, BB-armband, en massa teckningar och berättelser jag dikterat under mina unga år. Naturligtvis kommer ni att få läsa några av mina alster.

Hur som helst, när jag väl var hemma igen så satte jag igång att rensa och förvälla svamp vi fått av snälla svärmor Jeanette. Optimist som jag är trodde jag att jag kunde se på Match of the day samtidigt som jag rensade. Följden blev att varje svamp tog upp till en minut att fixa. Halv två inatt var jag klar och kunde äntligen ta mig i säng.

Fem timmars sömn alltså. Och idag så jobbar jag extra på Ersboda, jag har alltså 12 timmars jobb framför mig. Håhåjaja. Tur det finns kaffe, det svarta guldet.

Ett litet djur vi träffade i byn. Väldigt busig men mycket gosig. Jag tror det var en hund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar