onsdag 31 augusti 2011

Relaxation techniques - Slappna av med Isac

(genererad topic)

Folk verkar ha problem med att slappna av i vårt (och alla andra) samhällen nuförtin'. Ganska konstigt eftersom det finns så ohyggligt många sätt att slappna av på. Många gillar att lägga sig på soffan, stänga ögonen och helt enkelt tänka svart. Andra sätter sig i konstiga ställningar, knäpper fingrarna och hummar (mediterar alltså). Vissa personer (typ Marcus Birro) går in i kyrkor, känner storheten och lugnar ned sig. Min styvpappa har en egen teknik, han slänger igång ett gäng filmer, tittar och kopplar av totalt.

Jag själv har en metod som fungerar utmärkt om jag av någon märklig anledning råkar vara stressad eller uppjagad. Fungerar även efter långa jobbpass då jag bara vill ha stillhet.

Jag startar datorn, går in på youtube och slänger ur mig ett sökord, kan vara vad som helst. Till exempel Zlatan, sen ser jag det klipp som ser intressant ut, efteråt klickar jag på ett annat klipp i raden till höger. Osv osv. Helt plötsligt kan det ha gått en timme, och sökningen på Zlatan har mynnat ut i klipp från, tja, flygkrascher. Under denna tid har min hjärna stått stilla, min kropp totalt avslappnad och jag är redo för att göra nått vettigt, eller sova.

Ett annat knep är att ta valfri katt, lägga den i sitt knä, klappa den tills den somnar, och sen somna själv.

Wilma får illustrera en typisk katt.
Om man inte vill söka på just Zlatan, här är några andra trevliga ingångar:
* Bloopers
* Cute animals
* Stupid women (en klassiker!)
* Amazing crashes
* Movie mistakes

Ha en bra sökning, och se till att koppla av.

(Oj, jag tänkte inte på att folk som nu söker på typ bloopers och cute animals kommer att hamna här, det var inte meningen att luta hit er!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar