torsdag 25 augusti 2011

Sätta ihop ett träningsschema (Setting up an exercise schedule)

Något mycket märkligt har hänt under sommaren. Alla mina kläder har krymt. Ett mycket märkligt fenomen minsann. Nuförtin' bär jag bälte för att det är snyggt, inte för att det behövs.

Orsaken är nog tyvärr inte att jag helt plötsligt glömt bort hur man tvättar, och tvättat alla kläder på 95 grader. Orsaken är att jag ätit och druckit som en prins (inte som Carl-Philip, utan som Prins Gris av kanelbullgarien) hela sommaren i kombination med att vattenträningen på simhallen haft sommaruppehåll.

Vad är det egentligen med alla dessa sommaruppehåll? En semester är i bästa fall 5 veckor lång, i de flesta fall 4 veckor. Med lite trixande skulle alla kunna hålla öppet på sommaren. Men nej. Visst kan vi gå på simhallens gym, eller plaska runt planlöst i bassängen. Men vi vill ha vattenträning. Jag, Bettina och gummorna. Hur kul som helst och lagom jobbigt.

Nå om några veckor (sommaren tar väl slut innan September i alla andra fall?) börjar det igen. Vi såg med spänning fram mot att se det nya schemat. Det är alltid kul med nya rutiner. Vi gillar djupvattenträningen bäst, men tyvärr så var en ena av två av dessa träningar på tisdagar, då jag som alla ni vet jobbar på Ersboda. Hur som haver. Vi fick tag på de nya schemanananan (eh?) och det visade sig vara.... exakt samma. Tusan så tråkigt. Samma gamla hjulspår, ingen nytt, inget kul. Suck.

Samma sak med bussarna till jobbet. Vintertidtabellen börjar gälla imorgon, och på måndag ska jag bli bussburen igen. Samma tider som förra året. Samma samma. Tänk om några skolelever skulle komma ystra till första skoldagen för att upptäcka att deras schema är exakt likadant som förra året, det skulle bli studentrevolt innan jag hunnit säga trattkantarell. Eller om fotbolls-vm i Brasilien om tre år visar sig innehålla samma lag och grupper som förra vm. Inte skulle det funka, nej nej!

För att utmana mina egna rutiner så hämtade jag kaffe innan jag hämtade tidningarna idag, här händer det grejer.

Här skulle det vara en jätterolig bild. Men det ville inte blogspot, och vem är jag att argumentera med dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar