måndag 21 februari 2011

Grande lunedi!

Il mio gatto é in sovrappeso ma molto bello!

Jaha, vad fan håller Isac på med nu då undrar ni säkert. Jo så här är det. Jag är känd för att alltid sjösätta enorma projekt som efter ett litet tag brukar sjunka till havets botten i väntan på nästa grandiosa projekt. Mitt senaste projekt är att lära mig italienska.

När jag var i Milano fanns det en uppsjö av häftiga sporttidningar, gazzeta della sport, tuttosport med mera. Alla verkade jättehäftiga och mycket bättre än engelska motsvarigheter. Dessutom är italiensk fotboll mycket roligare än engelsk dito. Tyvärr kunde jag inte läsa de nämna italienska tidningarna eftersom jag alltså inte kan italienska. Men det ska jag lära mig nu.

Har än så länge pluggat in ca 150 glosor, och kan men nöd och näppa säga att min katt är överviktig, men mycket vacker. Stort!

Målet är inte att kunna uttrycka mig på italienska, utan att kunna förstå italienska. Mycket lättare på så vis. Natuligtvis använder jag fick av min bästa vän iPhone och appen babbel, gratis och grymt bra. Ska bli riktigt kul att se hur länge detta varar. Nä, nu ska jag jobba, laters skaters!

2 kommentarer: