torsdag 15 december 2011

Jag gör som dom!

När jag skriver mina artiklar och matchrapporter åt Millwall på svenska fans så trodde jag mig inte göra som riktigt skribenter. Jag laddar hem pdf:er från lokaltidningarna, skriver ut, översätter, byter plats och slänger in lite personliga tankar. Sedan går jag in på wikipedia (åh wikipedia så jag älskar dig!) och stjäl fakta. Ibland, när jag kommer ihåg det nämner jag källor, eftersom det inte känns riktigt rätt att bara sno så där.

Jag trodde som sagt inte att andra gjorde så. Men läs Kristina Kappelins krönika om Claudio Marchisio, och jämför sedan med wikipediaartikeln om Juventus mittfältaren. Hur mycket som helst är ju hämtat från wikipedia! Att hans familj hade årskort, att han jämförts med Rossi, utlåningen till Empoli som blev så bra, smeknamnet, allt!

Tro inte att jag vill släpa Kappelin i smutsen, hon är en utmärkt krönikör och väldigt kunnig och jag läser henne gärna. Det kan ju faktiskt vara så att det bara är en ren slump. Men det är så mycket som stämmer överens! Jag kan alltså med gott mod fortsätta med min "journalistik". Gött!

Claudio Marchisio


ps. Citatet från Nedved i krönikan kommer från ett youtubeklipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar