torsdag 15 december 2011

Igår natt.

Hade som vanligt ruskigt svårt för att sova igår, precis som alltid när Bettina är borta. Kvart över tolv släckte jag lampan, kröp ihop och la kudden över huvudet. Och var vaken till halv två.

Fördömt, kunde inte sova. Lika bra att kika på lite Boardwalk empire. Nu när Sons of Anarchy är slut, Walking Dead har uppehåll och inga subs har kommit till This is England 88' känns det bra att ha lite sparat.

Nå, avsnittet var bra (jösses så lik storyn är SoA ibland!) och jag gjorde ett nytt försök att sova. Slumrade nästan till när jag hörde ett rejält fräsande under sängen. Tittade där och där låg Sonny (den stora katten) upp och ned, med enorma ögon stirrandes på en tygråtta. Något måste ha blivit fel eftersom han helt klart var rädd för den. Han fräste och morrade och spände klorna. Jag sa lugnt och stilla till honom att det bara var hans leksak. Då började han dra sig runt med klorna i sängbotten (fortfarande upp och ned) samtidigt som svansen viftade.

Sen fick han ett ryck och satte iväg ned för trappan. Och upp igen. Och ned. De två andra katterna som sov så sött i sängen tyckte det var det roligaste som hänt. Vips hade jag tre katter som dundrade upp och ned. I en kvart.

Sen somnade jag.

Trött idag.

Monstren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar