måndag 16 maj 2011

Regn och rusk

Ah, regnet står som spön i backen. Riktigt mysigt att sitta inne på biblioteket med en kopp kaffe idag. Tyvärr måste jag ge mig ut på lunchen och få mina glasögon lagade, en skakel(??) har lossnat så jag ser lite ut som en idiot.

Ännu en helg är över, en helg fylld av roligheter och hemskheter. Det hemska först. ESC, hur i hela friden kunde Saade inte vinna? Inget annat bidrag var ens i närheten av hans, liksom, Italien, HALLÅÅÅ?!?!? Tycker att Sverige ska bojkotta eländet nästa år. För ordningens skull ska jag väl säga att Saades låt inte är bra alls, skulle aldrig få för mig att spela den själv, men det är inte det det handlar om.

Dessutom förlorade vi hockey-vm finalen mot Finland. Det var väl tråkigt? Nå, om det är någon som får vinna istället för Sverige ska det väl vara Finland då. Dessutom är hockey-vm bara fyra i hockeyviktighet (1:a OS, 2:a World Cup, 3:a junior-vm).

Det roliga var att vi haft riktigt trevligt med våra vänner och familj. Bettina fyllde gumma (28) och det var fest i dagarna tre. Fredag/lördag/söndag var vi med EffeomiaoMyofredrik. Dessutom hann vi med en hel del släkt. Weee!

Bettina har även köpt en soffa. En grön soffa. En ill-grön soffa. Det föll på min lott att transportera soffan till en tillfällig förvaringsplats. Frågade min fd hyresvärd om jag fick låna hans släp, jodå det gick bra. Sagt och gjort, men lite backningsassistenter i bilen kopplade vi på släpvagnen och begav oss till soffaddressen. Väl där öppnade vi kapellet och såg att släpet var fullt med skräp. Fel släp.

Nå, det riktiga släpet lokaliserades och soffan transporterades. Slutet gott, allting gott.

En liten trudelutt att lyssna på i regnet, Chopins "Regndropps preludium", Op 28, No 15:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar