fredag 20 maj 2011

FML - Jäkla fredag.

Jaaa, idag var det dags för den årliga besiktingen av kärran. Vis av tidigare erfarenheter väntade jag mig det värsta. Och jo, sex tvåor. Styrleder, inre och yttre, spindelled, bromsar bak, repigt glas i framlyset(!) mm. Helvetets skit också. Nå, bara att betala och se glad ut.
Helveteshuset.
Detta skedde alltså tidigt på morgonen och jag gasade ut på E12:an för att ta mig till jobbet. Jag hade inte kommit många kilometrar innan motorn helt plötsligt tappade kraft och servon la av. Vad i helv... Svängde in på en parkeringsficka och stängde av motorn. Försökte sedan starta bilen, men det gick inte alls. Upp med huven för att inspektera. Hm, visst hade jag en massa remmar i motorn förut? Dom var inte där nu.

Hallå?
Blev att ringa styvpappa som fick bogsera mig till närmaste verkstad. Precis vad vi behöver, mer kostnader. Fick skjuts hem där Sonny och Wilma mysde loss och fick mig på bättre humör. 09:25 skulle det gå en buss till jobbet så jag gick ut till vägen och väntade. Och väntade. Och väntade.


Kattmys.

Tittade närmare på tidtabellen och såg att den bussen endast gick på skolornas sommarlov. Helv.. Nästa buss skulle gå om 40 minuter. Kändes drygt att gå hem, vänta i en kvart och gå ut igen så jag försökte lifta medan jag väntade på nästa buss. Meeeen tydligen är alla som kör bil i Umeå sur-jävla-sur gubbhelveten som inte plockar upp prydliga herrar i hatt. Fick vackert vänta på busshelvetet.

Den bussen körde minsann inte direkt till Vännäs, utan körde södra västerbotten runt så resan tog en timme.

Såååå, reparation på reparation, precis vad vår ekonomi behöver just nu. Vi ska ju flytta så vi har några härliga dubbelhyror att se fram emot, dessutom ska vi bekosta en omtapetsering. FML!!!!!!!!!!!!

Meeen. Jag har hälsan och vi alla mår bra. Det räcker att gå in på min, öh, svärkusins pappas blogg där han skriver om sin cancerbehandling för att man ska prisa sin lycka igen. Den mannen går genom en riktigt jobbig behandling, men han håller huvudet högt och har humorn i behåll, en sann inspiriation.

Snart helg. Ska pusta fönster och se på tv.

ps. FML är internetiska för fuck my life.

Mhm..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar