måndag 4 april 2011

Jag dansar aldrig nykter.

Eller jo, tydligen gör jag det. Jag och Bettina tränar som ni kanske vet på Medley (Umeå simhall). Det har hittils blivit vattenträning, men igår tänkte vi prova någon nytt. Vi skrev upp oss på Afropowerdance, konditionsträning med enkel koreografi till afrikanska trummor. Jag är en vit, hetrosexuell norrländsk man, alltså inte van att skaka rumpa och släppa loss. Visst, det var jäkligt stelt, och jag höll mig alltid utom synhåll från speglarna. Men det var riktigt roligt, och förbaskat jobbigt! Har träningsvärk överallt idag. Det roligaste var när det var fridans då och då. Man skulle sprina runt, hoppa och snurra som man själv ville, kan inte ha varit vackert. Passet leddes av alltid fantastiska Annika Simu.

Men det är alltid kul att prova på något nytt, här under är ett klipp från ett afropowerdancepass på IKSU (buuu):


Vi får se om vi testar det igen. En sak som är säker, skulle det finnas Melbourne shuffle-pass på Medley skulle vi köra det jämt! Spela fram till 1.13:


Annars en väldigt lugn och trevlig helg. Vi hälsade på ute hos svärmor och svärfar i Skivsjö på lördagen, putsade fönster och klappade katter.
Gamle herr Lukas har på ålderns höst (16 år!) börjat sova i en liten bäbissäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar