torsdag 3 februari 2011

Ny frisyr, nya skor och nytt (mer) jobb!

En sådan dag det var igår. Först fick jag lite mer jobb, 4.25 timmar i veckan på Ersbodabiblioteket varje tisdagskväll, underbart! Och var inte oroliga jag hinner hem till champions league.

Min lilla lillasyster Hanna fyllde hela 23 år igår och vi var där och gratulerade, åt lasagne och tårta! Jag och Bettina stod för tårtan och den (om jag får säga det själv) var fantastiskt god. Chokladtårtbotten, citronfromage, hallonsylt, chockladgrädde, kiwi, hackad ljus choklad samt hemmaplockade hallon, aaaaah. Dum som jag är så tog jag inga kort vara sig på tårtan eller firandet, men ni får fantisera ihop en egen version.

Minns faktiskt när lilla Hanna kom till världen, jag var åtta år och gick i tvåan(?). Min fröken Gunnel sa inför klassen att jag hade något spännande att berätta, det tog ett tag innan jag fattade vad hon menade och jag fick en rungande applåd. Märkligt.

Ja. Jag klippte mig också. Mina senaste 3-4 klippningar har jag gjort på Attityd. Då får man en högkvalitativ frisyr samt håret tvättat av fagra damer. Igår slog dock snålverner till och jag gick dit jag klippte mig förut, Cityfrisör. Där får man inte håret tvättat, däremot får man all gelé bortborstad med en borste av en väldigt manlig karl. En tredjedel av priset och tiden jämfört med Attityd, och vafan, nog blev det bra?
Lite rockabillyaktigt sådär. Kanske kan vara med i Ensam mamma söker?
Dessutom håller jag på att gå in mina nya skor jag ska ha i Italien. Ett par ohyggligt snygga Ben Sherman, köpta på tradera, tack och bock!



Men det är inte slut där. Scannade in mina examensbevis osv igår, och det vore väl för taskigt att inte visa upp dom för er? Jag vet ju att ni vill se. Lätt modifierade så ingen ska sno min examen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar