onsdag 9 februari 2011

Nu börjar det dra ihop sig! t-1 dag.

Imorgon bär det av till Italien för mig och Effe, resfebern har infunnit sig. Meeeeen det känns ändå som det är jättelänge kvar, klockan är bara nio..

Jag kommer att hela resan blogga om vad som händer med etiketten Milano2011.

Igår började jag med att förbereda bilen, vi ska ju köra ned till Arlanda imorgon, klockan 15:30 avgår vi. Jag har fyllt på olja, glykol och spolarvätska. Lyckades dränka in hela mig med spolarvätska och jackan luktade gammal hembränt. Som tur var så hade jag tvättid. Däremot så använde jag golvrengöringsmedel när jag tvättade händerna, vilket fick till följd att jag luktade gammal hembränt, desinfektionsmedel samt rosor igår ikväll, hovva!

Dessutom pumpade jag däcken, de hade en riktigt häftig pumpare på ICA kvantum. Man ställde in hur mycket tryck man ville ha, sedan var det bara att sätta dit munstycket, wow! Alla däck hade bra tryck utom höger fram som låg på 0.8, livsfarligt.

Mitt största problem var att jag vara hade ett halvljus. Har haft problem med det länge nu, och som med alla mina andra problem så valde jag att inte bry mig om det. Men om man ska köra 120 mil i mörker så kanske det vore en bra idé att kunna se. Läste manualen, köpte lampa för 100 spänn, fipplade i en minut sen lös det. Yay!

Nu ska man väl se.
Jag köpte även färdkost, två energidrycker samt två snickers, det kan man köra 40 mil på. Sen får Effe ta över.

Ikväll fortsätter jag med packningen, bilder utlovas!

---

Och nej för i helvete Hamrén! Zlatan skall ICKET vilas. Efter helgen kan han ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar