måndag 7 februari 2011

Mer då?

Ja vad gjorde jag mer än att se på film och titta ut genom fönstret i helgen då? Tja, i fredags gjorde vi inget speciellt, jag tror vi hälsade på hos Mia och Effe. I lördags gjorde jag café de parissmör och åt tillsammans med kött och potatisgratäng. Mums!

Efter maten bagav vi oss hem till Fredrik. Där hittade vi förutom honom själv och hans katt, Effe och Mia. Det dracks vin, rom och öl och det lyssnades på dödsmetal och gammal go punk. Bettina for till jobbet och Rick anslöt.
Enda bilden jag lyckades ta under hela kvällen, Fredrik maler kaffebönor på ett smula oortodoxt vis.
Vid 23-tiden så packade vi in oss i en taxi och begav oss ned till staden. Tanken var att gå på Metal-on-MetalTC, men vissa omständigheter hänvisade oss till Pipes of Scotland istället. Där träffade jag min gamle vapendragare Kaj och det blev ett hängivet ölande och snackande. Tillslut så hamnade vi på Metal-on-Metal, minns inte så mycket om jag ska vara ärlig.

Promenerade sedan hem, via en efterfest hos Rick och Emma. Väl hemma stekte jag hamburgare och lyssnade på musik. Klockan var nog halv sex när jag tillslut somnade.

Fruktansvärt seg söndag. Promenerade till Effe och Mia och hämtade bilen, sedan simhallen och vattenträning. Riktigt skönt att motionera när man lider lite av gårdagens roligheter. En stor och god calzone och extra ost satt perfekt efter simningen. Efter några tupplurar avslutade jag kvällen med film och reprisen av melodifestivalen.

På tal om melodifestivalen, jädrar så låg kvalité! Uruselt! Lägg ned eländet nu, eller ha bara med 10-12 låtar. Jösses.

---

Ja just det. Millwall mötte Doncaster och vann mål på övertid av Kevin Lisbie. För ovanlighetens skull har jag skrivit både införrapport och matchrapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar