måndag 21 mars 2011

Mardrömmen

Ah, folk som berättar om sina drömmar, finns det något med spännande och intressant?

Kan fortfarande inte släppa min dröm inatt. Jag drömmde att jag var vaken och inte kunde sova, mycket normal grej hos mig. Helst plötsligt var det som om någon skrek rakt ovanför mig, Jag är Gagarin, du måååååste fly! Jag blev helt stilla, och tänkte att jag måste ha hört fel. Jag är Gagarin, det kommer att smälla om några sekunder, ta katterna och spring!! hörde jag igen, ännu högre. Jag hoppade upp ur sängen (som i drömmen inte hade någon gavel), slet åt mig Sonny och sprang ut i hallen, där jag krockade med... Ja, en vätte? Jag föll rakt framåt och skrek rakt ut.

Där vaknade jag, satt rakt upp i sängen och skrek och slängde runt täcket och var dränkt i svett. Vad i helv..

Googlade Gagarin och kom fram till att han var en sovjetisk kosmonaut och den första människan i rymden. Vad gjorde han i min dröm? På lunchen idag satt jag och bläddrade i en gammal historietidning och tittat i förra veckan också. Och där var han med. Men vad ville han varna mig för? Vad skulle smälla? Och vem fan var vätten?

Jurij Gagarin
Så här ser tydligen en vätte ut. Min vätte var längre, smalare och.. grönare?

1 kommentar: