måndag 13 juni 2011

Flyttfeber!

Det går förjäkla fort ibland, nu är det bara två dagar kvar tills vi flyttar till vår drömlägenhet/radhus på Öbacka! Nytt, fräscht, helt ny stadsdel och med fantastisk utsikt. Jag är så grymt peppad att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv.




Vi har de senaste dagarna packat som om det inte fanns någon morgondag. Trots att vi slängt en hel del rat samt sålt iväg en massa grejer så har vi otroligt mycket grejer, man samlar på sig så mycket man inte vill skiljas från. Bara vårat bibliotek blev ett 20-tal flyttkartonger, och våra kläder ligger nu i 15 sopsäckar. Till detta kommer alla möbler... Kvar att packa är sängkläder, strögrejer, KÖKET, elektronik, kontoret. Dessutom ska hyllor skruvas ned, tv-apparater monteras bort, bort skruvas isär, alltiallo-skåpen rensas.. Tur att jag inte jobbar kväll i veckan :)

Lastbil till onsdag är bokad och klar och ett gäng muntra bärare är rekryterade. När allt är utburet drar vår fantastiska familj, släkt och underbara vänner in i gamla lägenheten för att utföra spackling, omtapetsering, städ osv. Tack så grymt mycket i förskott, ni är bäst! Naturligtvis ska även vi hjälpa till, fattas bara :)

Eftersom vi gjorde blundern att köpa en bil utan kula kommer den gode Pelle förbi idag med bil och släp. Grillar, bord, utemöbler, soffan och annat skräp ska iväg till återvinningen. Ja jäklar, i framtiden kommer vi inte att behöva korsa en stad under total ombyggnad för att slänga grejer, bara en sån sak! Dessutom finns en återvinningsstation på gården, inget mer lasta pappersåtervinning i bil!

Bil ja, på Öbacka har vi skärmtak! Tänk bara att aldrig mer måste skotta fram bilen i -25 och isstorm. Ojoj. Till på jävla-köpet bor vi granne med Umeå östra, i höst är det jag som åker tåg till jobbet, nästan som att bo i Stockholm, jojo!

Det enda problemet kvar är vad vi ska göra med katterna under flytten. Kanske man ska slå en signal till katt-farfar (ja, katterna är mina barn, därför är min pappa deras farfar, inga konstigheter) i Obbola? Katterna kommer nog att trivas förträffligt i nya lägenheten när de väl vant sig. Ser framför mig galna tjurrusningar upp och nedför trappen. Ja, vi har en trapp, fatta! Och en walk-in closet. Och ett förråd inne och ett i källaren. Herrejisses!

Allt kommer att bli så bra med flytten, och alla problem som varit känns som bortblåsta, allt ordnar sig, allt är ok. Östra Umeå, nu kommer vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar